Your Business arbejder sammen med specialister i Gamification

Brug Gamification som markedsførings-tool til branding, leadgenerering og awareness-kampagner

Skab interaktion med din målgruppe på en sjov måde. Scratcher-cases nedenfor er blot eksempler på mulighederne i Gamification

Få din egen online Julekalender fra kun 7495 kr.

Vi kan hjælpe med at designe den i samråd med dig og dine ønsker.

Ring 23428881 eller skriv en email

Sådan virker Julekalenderen 2018

Se videoen nedenfor

Gamification skaber glæde og resultater

Gamification er ekstremt effektivt til at skabe synlighed, awareness, branding og ikke mindst leadgenerering. At inddrage spil (Gamification), som en del af din markedsføring på de sociale medier (Facebook, Instagram, Linkedin etc.), såvel som på din egen hjemmeside, skaber langt større opmærksomhed og effekt, end de traditionelle markedsførings-metoder. Vi mennesker vil underholdes og elsker chancen for at vinde. Det er blot op til vores kreativitet at finde den vinkel, som fanger netop din målgruppe.

Kontakt os, så viser vi dig mulighederne

Der er flere overvejelser i brugen af Gamification, derfor starter vi altid med en dialog om mulighederne. Ganske uforpligtende.

Gamification – nemt og ligetil

Responsive designs

Dit interaktive spil er responsivt, så det ser godt ud på alle skærme, mobiler eller tablets.  Over 70 % af alle søgninger på nettet i dag, foregår via mobil eller tablets.  Derfor leverer vi høj kvalitet på alle platforme. 

Gaver til alle

Du bestemmer selv mængden (og størrelsen) af gaver samt sandsynligheden for at dine besøgende skal vinde. Du kan sætte den til 100 % eller 0,000001 %.  Det er helt op til dig. 

Design og opsætning

Vi hjælper dig med design og opsætning af spillet, også gerne forløbet efterfølgende.  Skal dit spil skabe leads til fremadrettet email-markedsføring eller blot munde ud i en større synlighed.  Vi guider dig hele vejen

Dataindsamling og GDPR

Vi sikrer at dine data bliver opbevaret i forhold til gældende GDPR regler. Det er en del af vores vejledning og din sikkerhed for at du ikke gør noget forkert.  GDPR er også dine kunders sikkerhed.

Se flere cases og eksempler her

Se spillene og læs om mulighederne

Your Business er officiel partner med Scratcher.io

  Scratcher.io er specialiseret i at skabe Gamification i form af forskellige spil-elementer (skrabe-spil, lykkehjulet, enarmet tyveknægt, sportsresultat-tips, julekalendere mv.). Vi hjælper dig med at skabe imponerende resultater med Gamification i din markedsføring. Scratcher.io værktøjet hjælper med at generere nye leads til din emailmarkedsføring, skabe awareness i din målgruppe, styrke din branding og meget mere. Vi designer kampagner og spil specielt til dine behov og ønsker i samarbejde med Scratchers dygtige udviklere, så du opnår maksimalt eksponering og resultater.

Se flere cases og eksempler her

Se spillene og læs om mulighederne

Mere om Gamification

  Vi elsker alle Super Mario, ikke? Eller måske er du mere af en Candy Crush person … Men har spil (eller Gamification) overhovedet en berettigelse i virksomheder? Og hvorfor er Gamification effektivt og hvad sker der egentlig i processen. Ordet gamification er ikke så udbredt i Danmark, som eksempelvis i USA. Se nedenstående grafer, hvor du ser interesseren for ordet Gamification via Google trend.
Men sammenligner vi så de danske ord, som har lignende betydning, så ser interessen noget anderledes ud. Online spil og konkurrencer er noget danske forbrugere tager rigtig godt imod. Og hvorfor så denne interesse for spil og kan du som erhvervsdrivende bruge det til noget?
Altså hvis du spørg virksomheder som Nike og Hungry, så er svaret ja. Nike+ som er et univers, der skaber Gamification med Nike’s produkter er et genialt eksempel på, hvordan vi kan skabe konkurrence og spil, samtidig med at vi gør forbrugerne afhængig af vores produkter. Du kan kun bruge Nike+ med Nike’s egne produkter. Derved er du nødt til at gå i Nike. Hungry App bruger også Gamification som en måde at bevare kundernes interesse på. Du har sikkert set at du optjener “stempler” hver gang du køber via Hungry – dette udløser en “gave”, når du har købt 10 gange det samme sted via Hungry. Derved har Hungry skabt en leg og en årsag til at du bruger deres app og ikke blot ringer ned til pizzamanden søndag eftermiddag.

Starbucks har et af de mest succesrige og loyalitetsskabende Gamification programmer

Ved brug af “My Starbucks Rewards”, får brugere en guldstjerne hver gang de betaler for deres kaffe ved hjælp af mobilappen.

Fem guldstjerner giver dig ‘grøn’ status, der giver dig ret til gratis genfyldninger.

Når du når 30 stjerner, låser du op for ‘guld’ medlemskab, og du får dit eget guldkort.

Det er et genialt Gamification træk, for at skabe eksklusivitet og forhøjet status. Selvfølgelig vil vi alle have guldkortet!

Gamification Virker! Det er ikke bare en gimmick

 

Gamification virker, fordi det udløser virkelige, kraftfulde menneskelige følelser. Lykke, intriger, spænding …

Dette skaber en positive brugeroplevelser. Og positiv brugeroplevelse fører til bedre engagement, loyalitet og i sidste ende mere salg.

Hvad er Gamification?

Gamification er processen hvor vi bruger spil-lignende tiltag eller elementer i forretnings- og marketingstrategier.

En af de enkleste former for gamering er at få et stempel, hver gang du køber en kaffe. Saml 10 frimærker, og du får en gratis drink.

Det er one-level Gamification. Du fuldfører et niveau (10 stempler) og får en belønning.

Online Gamification kan bruger  ​​spille-elementer som leaderboards (Topscorerlisten), progress bar (Hvor langt er du i processen) og loyalitetspoint (hvornår får du næste niveau, stjerne, belønning for din loyalitet).

Disse tricks er en del af vores naturlige instinkter: konkurrence, udforskning, nysgerrighed.

Derfor er det meget smart brug af psykologi – eller det der i dag kaldes Neuromarketing.

Se flere cases og eksempler her

Se spillene og læs om mulighederne

Psykologien bag ved:

Hvorfor virker Gamification?

 

De ovenstående eksempler viser, hvordan gamering ser ud i den virkelige verden. Men hvad gør det så magtfuldt?

Helt enkelt udløser det følelser, der er forbundet med positiv brugeroplevelse, og disse følelser er meget vigtige.

1. Gamification giver brugeren kontrol

At lede en potentiel kunde hen imod det ønskede mål er en del af brugerens rejse.

Men simpelt psykologi fortæller os, at folk ikke kan lide at blive tvunget eller trukket til destinationen. De kan godt lide at være mestre af deres egen skæbne. De fleste mennesker kan lide at føle sig i kontrol.

Sørg derfor for at de føler at de er i førersædet. Det er kernen i Gamification.

Det er som en “udforsk – eventyret” bog eller at vælge hvilket niveau du vil spille i et spil.

Online kursus/software gør det rigtig godt. Deres gamified system sætter brugeren i kontrol til enhver tid. Du kan vælge foredragene (lagt ud som niveauer), og du har kontrol over at klikke på ‘næste forelæsning’. Det er et simpelt trick, men vi får et kick ud af at tage vores egne beslutninger.

2. Kort "Maps" fortæller os, hvor vi er, og hvor vi skal hen

Igen er det simpelt psykologi. Vi kan godt lide at vide, hvor vi skal hen. Vi kan godt lide at vide, hvad vi skal gøre. Ellers føler vi os alene og forladt. Og så bliver vi mere forsigtige.

Der er en grund til, at du får et kort på World of Warcraft, Zelda og Mario! Du kan tage dette kortlægningssystem og anvende det på forskellige aspekter af din app eller dit websted.

Proces eller fremdrift: Noget så simpelt som en statuslinje fungerer som et kort til dine brugere. De ved, hvad de har gang i. De ved, hvor langt de skal gå.

Hvis du kan inkludere milepæle er det endnu bedre.

Hvor langt er jeg nået med at udfylde formularen 10 – 40 eller 90% Det bryder rejsen op og gør det mere håndterbart. Igen skaber dette en god brugeroplevelse.

3. Forstærkning af god adfærd (nudging)

Lad os bruge et simpelt eksempel; belønner du en hund med godbidder, når du træner den? Når den opfører sig pænt, får hunden en godbid. Hunden vil fortsætter med den gode adfærd, fordi den bliver belønnet. (Pavlovs hunde)

Det samme sker med Gamification. Når du gennemfører et niveau, får du en belønning – eksempelvis et nyt badge eller power-up. Så du gør det igen, og igen. Det styrker en vane eller adfærd. Gamificerede websteder og apps gør det samme. Og den bedste hjemmeside til at gøre dette er Facebook.

Facebook er fantastisk til at inkorporere subtile Gamification. For eksempel, når du sender en status eller et billede, bliver du (forhåbentlig) belønnet med det samme. Tommelfingeren er en psykologisk belønning fra Facebook.

Så du gør det igen. Og igen. Og den rigtige vinder er Facebook, der holder engagement og brugerantallet højt.

Beløn brugerne efter hvert trin af rejsen, og det vil styrke, hvad du vil have dem til at gøre. simpel neuromarketing.

4. Ønsket om præstation eller opnåelse

Achievement er en af ​​de mest magtfulde psykologiske drives for menneskelig adfærd. Alt vi gør, gør vi for at opnå noget.

Besøgende på din hjemmeside eller brugere af din app, forsøger at opnå noget. Læring, kontrol eller opnåelse af penge eller at komme i form. (det kommer an på hvad du tilbyder)

Hvis du kan få din bruger til at føle, at de har opnået noget, kommer de tilbage. Noget så enkelt som at sige ‘godt gået!’ Når en bruger gennemfører en opgave, hjælper med at skabe en milepæl og skabe følelsen af ​​at gennemføre et niveau.

Vi ved alle, at læring kræser et stort engagement. Så du er nødt til at bryde den ned og skabe denne følelse af præstation med jævne mellemrum. Milepæle er geniale til dette.

5. Vi elsker at sætte mål og konkurrere med os selv

Mennesker er konkurrerende af natur. De fleste af os ønsker at presse os længere og hårdere.

Ved at bruge ‘personlige rekord’ og ‘tidligere rekordtid kan du overbevise dine brugere om at komme tilbage og prøve igen.

Igen er dette den drivende faktor bag populariteten af ​​Nike+ app. Vis os vores egen statistik, og vi vil næsten altid slå den.

6. Men det er intet i forhold til at konkurrere med andre!

At konkurrere med os selv, er intet i sammenligningen med når vi konkurrerer med andre.

Igen hvem er bedst på dette? … Præcis, Facebook. Ja og Twitter, Pinterest, Instagram. Alle de sociale netværk kæmper om gamified konkurrence.

Hvem kan få flere likes? Hvem kan få flere følgere, flere pins, flere hjerter. Det er alt et stort spil. Et åbent spillerum.

7. Mennesker elsker at udforske og flygte

Vi elsker at spille, fordi vi vil flygte fra hverdagen. At fordybe sig i rollespillenes verdener og udforske dette, er årsagen til at Final Fantasy og World of Warcraft er så populære.

Når du giver dine brugere friheden til at udforske, skaber det intriger og spænding. To meget stærke følelser. Og en positiv brugeroplevelse.

Selvfølgelig bør denne udforskning omhyggeligt struktureres, så brugerne ikke går tabt.

Men prøv at tænk på, hvordan Netflix giver brugerne mulighed for at tage kontrol og udforske i deres eget tempo. Følelsen af ​​at du måske snuble over noget nyt, er spændende. Opmuntre dette i din markedsføring.

8. Vi elsker belønninger

Alle elsker belønninger. Vi har allerede talt om at skabe en følelse af achievement. Men hvorfor ikke gå skridtet videre og tilbyde en reel, håndgribelig belønning?

Det indlysende eksempel er (som nævnt) Starbucks, der tilbyder belønninger og rewards efter et vist antal køb.

De fleste mennesker vil gå langt for at få en belønning.

Kaffestemplet er et klassisk eksempel. Du ville nok ikke købe ligeså meet Cirkel K kaffe, hvis der ikke var lokket med en gratis kaffe.

9. Folk vil gøre (næsten) alt for eksklusivitet

Der er en grund til, at folk betaler tusindvis af kroner for en førsteklasses flybillet. De er sikre på benplads, en seng at sove i og et glas champagne. Men du betaler ikke for funktionerne. Du betaler for statussen “business class”. Og i folkemunde hedder de øvrige pladser jo også “Monkey class”, bevidst nedladende ordvalg, som styrker Business Class statussen.

Eksklusivitet skaber intriger, jalousi og nysgerrighed. Folk vil gå langt for at opnå denne status. Starbucks (igen) skaber dette med deres ‘guld’ status for faste kunder.

Det er som at låse op for det hemmelige niveau på et videospil. Det giver dig et stort skud Dopamin, og lader dig komme Back Stage.

10. Samarbejde og samarbejde

En anden vigtig psykologisk driver er fællesskab og samarbejde. Vi er sociale dyr, og derfor elsker vi multiplayerspil (og at tale med mennesker over hele verden).

Dette fungere godt med Gamification. Hvis du kan få brugere til at føle sig som en del af et team eller fællesskab, vil du skabe loyalitet og en positiv brugeroplevelse.

Kickstarter.com lever på Gamification. Først og fremmest har de gamified progress bars, eksklusive belønninger for højbudgivere, en tidsbegrænsning og et stort mål. Faktisk er det en af ​​de mest gamified hjemmesider på internettet.

Men det er deres community og samarbejde, der markerer sin succes. Når et projekt endelig når sit finansieringsmål, er det som en fælles præstation.

Prøv at finde måder hvorpå du kan få folk sammen om et fælles mål eller præstation på din app eller dit websted.

11. Dopamin og afhængighed

Gamification udløser en dopamin rush. Det er så simpelt. Komme på næste niveau, opnåelse af belønning, få en tilbagemelding eller opnåelse af noget, giver dig det lille kick.

Det er dopaminen i din hjerne. Det er dit sind, der fortæller dig at gøre det igen, fordi det føles godt! Og det er, her afhængighed sparker ind.

Der er en grund til, at vi bliver afhængige af spil. Og der er en grund til, at websteder og apps, der udnytter gamificering, bevarer deres brugere.

Du kommer tilbage efter dit dopamin-rush.

Gamification er ikke bare et buzzword eller en gimmick

Udført korrekt, udløser det effektive og kraftfulde menneskelige følelser.

Det genererer positive brugeroplevelser, øger engagement og loyalitet.

Se flere cases og eksempler her

Se spillene og læs om mulighederne

Dit team er klar til Gamification

Vi er klar til at hjælpe din virksomhed igang med Gamification. Er du?

yourbusiness teamet