Hvad skal du tænke over når du skal vælge en Facebook Ads Manager eller dit Facebook-bureau?

Hvad skal du tænke over når/hvis du skal vælge en Facebook Ads Manager eller et Facebook-bureau?
Der er mange overvejelser, du bør gøre dig ved outsourcing af din Facebook håndtering …
Som en mindre eller mellemstor virksomhed, har du en million ting, du lige skal fikse og formentlig på én gang.
I get it!!
Men PLEASE lav ikke den kritiske fejl, at outsource dine Facebook-annoncer, før du i det mindste har et grundlæggende billede af det bureau, du vælger OG en ide om hvad du vil bruge Facebook til i din markedsføring.
VANVITTIGT mange virksomheder har outsourcet deres Facebook-annoncer, uden at vide noget om den Facebook manager eller det bureau, de har valgt.
Og de vil uundgåeligt, spilde tusindvis af kroner med nul resultater.
MEN har du besluttet at outsource dine Facebook-annonce håndtering?… Så er her en tjekliste over ting, du kan/skal spørge potentielle annonceadministratorer om, under dit første-interview:
Her er din tjekliste …
- Hvor længe har de styret Facebook-annoncer? (Jeg anbefaler at arbejde med en person med MINDST et års erfaring, og gerne mere)
- Er de specialiseret i en bestemt niche til FB-annoncer?
- Hvilke typer kampagner kører de typisk? (konvertering, branding, retargeting osv. ..)
- Hvilke typer strategier bruger de typisk til annoncer? (Er de åbne for at køre
- Facebook-annoncer til contentbaseret på din FB-side først og derefter retarget de besøgende?)
- Hvor meget bruger de per måned i annonceomkostninger pr. kunde, de håndterer, i gennemsnit?
- Hvad er det gennemsnitligt kunde-marketingbudget de administrerer?
- Kan du se en prøve af annoncer, de har oprettet/ kørt for andre kunder?
- Hvad var den mest succesrige annoncekampagne, de har formået?
- Hvad gjorde det vellykket?
- Tror du, at denne type succes er kopier-bar?
- Administrerer de selv annoncerne eller er der tilknyttet et team?
- Hvis de har et team til at håndtere, hvor meget er de selv involveret i annoncekampagnerne?
- Ville de være villig til at give navnene på 2-3 nuværende eller tidligere kunder, de har arbejdet med, så du kan tale med dem om deres erfaring med at arbejde med dig?
Med disse svar, kan du nemt vurdere om det valgt bureau eller den valgt Facebook Manager er den rette for din virksomhed.